Wracać wciąż do domu Le Guin
Ohlsson
Muzyka :

Warsaw Dark Electro Festival znów w Progresji

Warsaw Dark Electro Festival, VNV Nation, Neuroticfish, Solitary Experiments, Decoded Feedback, Beborn Beton, Chrom, futurepop, synthpop, techno, trance, EBM

Agencja HQ44 oraz klub Progresja zapraszają na drugą edycję Warsaw Dark Electro Festival. Tym razem w odsłonie wiosennej. Dzięki imprezie, Organizatorzy będą mieli możliwość zaprezentowania artystów związanych z szeroko pojętą sceną niezależnej muzyki elektronicznej i nie tylko. 23 kwietnia 2016 roku w warszawskiej Progresji zagrają: VNV Nation, Neuroticfish, Solitary Experiments, Decoded Feedback, Beborn Beton oraz Chrom. Po koncertach odbędzie się after-party do samego rana w klubie Progresja.

VNV Nation

Od wielu lat jeden z największych i najbardziej popularnych zespołów z kręgu niezależnej muzyki elektronicznej w Europie i na świecie. Brytyjska formacja, której twórczość jest połączeniem nurtów futurepop, synthpop, techno oraz trance z elementami muzyki klasycznej. Ten oryginalny miks brzmieniowy właściwie od samego początku był głównym znakiem rozpoznawczym VNV Nation. Niemały wpływ na to ma również lekko zachrypnięty, oryginalny głos lidera i głównego kompozytora projektu – Ronana Harrisa (rodowitego Irlandczyka z Dublina). Drugim, stałym członkiem formacji jest Marc Jackson (Londyn), który podczas koncertów gra na perkusji elektronicznej. Podczas występów VNV są wspierani również przez 2 dodatkowe osoby obsługujące klawisze i komputery.

Skrót VNV oznacza Victory, not Vengeance (ang. zwycięstwo, nie zemsta). Ronan tłumaczy to motto jako próbę przekazania, iż człowiek powinien dążyć do nowych osiągnięć, zamiast pogrążać się w gorzkim żalu. VNV Nation porusza sprawy kulturowe, religijne, polityczne bądź uczuciowe. Nierzadko kluczem do zrozumienia przekazów zawartych w tekstach Ronana Harrisa jest fakt, iż jest on człowiekiem bardzo uduchowionym, nie narzuca jednak odbiorcom żadnego sposobu myślenia.

Przełomem w karierze formacji było wydanie albumu „Empires” w 1999, który przez 7 tygodni zajmował 1-sze miejsce na niemieckiej liście DAC z najlepszymi albumami muzyki niezależnej. Następne płyty „Futureperfect” (2002), „Matter + Form” (2005) oraz „Judgement” (2007) ugruntowały pozycję zespołu na rynku i wsród fanów. Od tamtej pory VNV regularnie zapełniają największe kluby i hale koncertowe w całej Europie (głównie w Niemczech) oraz są headlinerem największych europejskich festiwali muzyki niezależnej i alternatywnej. Formacja już rozpoczęła prace nad nowym materiałem, który ujrzy światło dzienne w 2016.

Melancholia i melodia, mocny bit, trans oraz pozytywne przesłanie, to wszystko składa się na magię muzyki jaką od wielu lat obdarza swoich wielbicieli Ronan i jego VNV Nation. Czym zaskoczą nas tym razem? Przekonamy się już na wiosnę 2016 podczas naszego festiwalu.

NEUROTICFISH EBM, Synth-Pop, Futurepop

Muzyczny projekt powołany do życia na początku lat 90 jako alter ego Sashy Mario Kleina (muzyka, słowa, wokal, produkcja / Bochum, Niemcy). Zainspirowany takimi formacjami jak Skinny Puppy, Nine Inch Nails oraz Depeche Mode, Neuroticfish rozpoczął swoje muzyczne eksperymenty bazując na miksie muzyki industrial, EBM oraz synth-pop, aby finalnie wykreować nową markę muzyki elektronicznej. Stworzyli jak to sami określili „Music For A Paranormal Life“ – koncept muzyczno-brzmieniowy, w ramach którego możemy obserwować życie poza ramami wszelkiej normalności. Pomysł muzyczny, który ma być odzwierciedleniem ludzkiej natury w zakresie niezrównoważenia emocjonalnego, paranoi oraz zależności emocjonalnych. Wykreowali brzmienie bazujące na naiwnych melodiach pop połączonych z harsh industralnymi hałasami i elementami muzyki trance & techno. A to wszystko zalane w sosie EBM a w późniejszym okresie synth-pop i future-pop. Od roku 2003 do projektu dołącza Henning Verlage (klawisze, produkcja). Debiutancki album zatytułowany „No Instruments” ukazuje się w 1999 i z miejsca przykuwa uwagę koneserów niepokojących, transowych, ale jednocześnie melodyjnych brzmień elektronicznych. Przełomem okazuje się wydany w 2005 album „Gelb”, z którego pochodzi do tej pory najbardziej rozpoznawalny utwór formacji, czyli „Bomb”. W roku 2008 ukazuje się niezwykle popularna składanka formacji zatytułowana „A Greater Good”, z której pochodzi utwór „Suffocating Right” bardzo popularny wśród fanów muzyki synth-pop. Po prawie 10 latach przerwy wydawniczej w 2015 ukazuje się długo wyczekiwany 4 album studyjny formacji „A Sign of Life”, który promowany był singlem „Silence”. Płyta została bardzo ciepło przyjęta przez sympatyków formacji. Podczas wiosennego występu w Warszawie formacja z pewnością zaprezentuje swoim wielbicielom wiele klasycznych utworów w tym kilka z ostatniego albumu. Będzie to pierwszy występ Neuroticfish w Polsce.

SOLITARY EXPERIMENTS

Jeden z najbardziej popularnych niemieckich zespołów nurtów electro i futurepop. Założony we Frankfurcie (n/Odrą) w 1994 przez 3 kolegów: Dennisa Schobera (wokal, teksty), Michaela Thielemanna (Keyboards, Programming, Sampling) oraz Stevea Graebera (Keyboards, Programming, Sampling). Dodatkowo podczas występów wspierani są przez Franka Glaßla (live – drums). Przełomem okazał się wydany w 2005 album „Mind over Matter”, dzięki któremu wdarli się na salony muzyki electro w Niemczech i poza granicami swojego kraju. Swoją pozycję wśród wielbicieli elektronicznych dźwięków potwierdzili już następnym albumem „In the Eye of the Beholder” z 2009. Na rok 2016 planowe jest wydanie nowego albumu formacji.

DECODED FEEDBACK electro-industrial, dark-wave, aggrotech

Marco Biagiotti – vocals, lyrics, samples, sequences, arrangement, basses and drums.

Yone Dudas – keyboards, sequences, arrangement, samples, basses, drums and lyrics.

BEBORN BETON

Klasycy niemieckiego synthpop po raz pierwszy w Polsce. Wielbiciele De/Vision, Camouflage i oczywiście Depeche Mode nie mogą tego przegapić. Zespół został założony przez Stefana „Tilla” Tillmanna, Michaela B. Wagnera oraz Stefana Netschio jeszcze w 1989. Debiutancki album „Tybalt” został wydany w 1993 i zawierał najlepsze utwory formacji, jakie powstały w trakcie pierwszych 3 lat jej istnienia, które zostały nagrane i wyprodukowane na nowo. Płyta została bardzo dobrze przyjęta na niemieckiej scenie electro. Po zmianie wytwórni w 1996 zespół wydaje swój przełomowy album „Nightfall”, dzięki któremu dał się poznać szerszej publiczności w Europie. Pochodzący z niego utwór „Im Innern Einer Frau” narobił sporo zamieszania na scenie klubowej w owym czasie. Przez wiele lat ostatnią, bardzo dobrą płytą studyjną był wydany w 1999 album „Fake”. Na całe szczęście formacja po wielu latach przerwy w działalności powróciła w 2015 z nowym, fantastycznym studyjnym dziełem „A Worthy Compensation”. Płyta została okrzyknięta przez prasę branżową, a także przez samych fanów jednym z najlepszych powrotów i albumów synthpop ostatnich lat! Dzięki doświadczonemu producentowi Olafowi Wollschlägerowi (m.in. MESH, Yello, In Strict Confidence, Seabound) album uzyskał niesamowitą głębię i szlachetność brzmienia. Ale i tak najważniejsze są same kompozycje. Liryczne, melodyjne, przesycone melancholią i lekkim patosem. Od takich utworów jak „Daisy Cutter”, „Last Day on Earth” czy „Terribly Wrong” naprawdę trudno się uwolnić. Znawcy brzmień electro i synthpop twierdzą, że tym albumem muzycy BB zbliżyli się do ostatnich, wybitnych produkcji studyjnych Camouflage. Co wydaje się być sporym komplementem.

CHROM

Nowi ulubieńcy sceny synth-pop i EBM po raz pierwszy w Polsce. Formacja została założona w 2007 przez Christiana Marquisa i Thomasa Wintersa, po tym jak obaj odkryli swoją wspólną miłość dla solidnych, klubowych i melodyjnych brzmień Electro. Nazwa formacji jest kombinacją pierwszych imion obu muzyków (CHRis and tOM.) CHROM to wyjątkowa synteza Synth-Pop, EBM oraz Club-Electro, czyli masywne beaty oraz mocne i ostre dźwięki basowe. A to wszystko wmieszane w ultra-chwytliwe melodie. Debiutancki album „Electroscope” został wydany w 2010 przez Fear Section z dystrybucją poprzez sławetną wytwórnię Out Of Line. Został świetnie przyjęty przez krytyków i fanów. Formacja w tamtym czasie wielokrotnie koncertowała z wielkim powodzeniem m.in. u boku legendarnych Blutengel. W marcu 2012 CHROM wydają swój drugi album „Synthetic Movement” poprzez Out Of Line Music, na którym ugruntowali swój styl i brzmienie, czyli fuzję muzyki klubowej z elektronicznym popem z elementami EBM. Formacja ma wielu wielbicieli m.in. w Polsce. Na wiosnę 2016 zapowiadany jest nowy, długo wyczekiwany album studyjny. Mamy zapewnienie od muzyków, że warszawski festiwal będzie jedną z pierwszych okazji do zaprezentowania nowych utworów publiczności.

Ceny biletów na WDEF 2016 (Spring edition):

149 PLN – przedsprzedaż (cena promocyjna)

169 PLN – przedsprzedaż (standard)

189 PLN – w dniu koncertu.

Komentarz
Średnia ocena: 0
Oceny: 0
starstarstarstarstar

Podobne artykuły