Wracać wciąż do domu Le Guin
Zmierzch Bogów

S.T.A.L.K.E.R. Strona: 1

S.T.A.L.K.E.R Wysłany: 2007-04-24 22:06

Troche zaniedbalem portal bo musialem skonczyc Gra jest rewelecyjna i nie wymaga nawet specjalnie dobrego sprzetu jak to jest zwykle w nowych produkcjach - patrz gothic 3. Zaczne od minusów:

- przereklamowana fizyka
- w ostatniej chwili usuneli z gry pojazdy.
- inventornia zbyt RPG-owa jak na FPS
- keipskie itemy na koncach questow choc lepiej je w sumie trzymac niz sprzedawac.
- kiepski multiplayer - taki CTF troche przerobiony

Plusy:

- swietna fabula i klimat
- dobra grafika - szybki silnik
- i tak lepsza fizyka niz gdzie indziej oprocz HL2
- masa broni, dosc sporo rzeczy
- dosc dobry realizm - gra jest trudna zwlaszcza na wyzszych poziomach.
- duzo przestrzenie, brak liniowosci - kilka zakonczen
- masa NPC, dobra sztuczna inteligencja - trudni przeciwnicy

Nie polecam dla tych ktorzy sie wciagaja - jednego dnia gralem bez przerwy 18 h


Life is complex: it has both real and imaginary components


Wysłany: 2007-04-24 22:47

A mówiąc o niezbyt wysokich wymaganiach co dokładnie miałeś na myśli? Lub na czym grałeś??



Wysłany: 2007-04-24 22:55

duron 2400 radeon 9600 512 ram


Life is complex: it has both real and imaginary components


Wysłany: 2007-04-25 08:56

Czyli jednak mój proc powinien iść już do lamusa. Może za kilka lat pogram jak zdecyduje się na upgrade'a lub notebook'a.



Re: S.T.A.L.K.E.R Wysłany: 2007-04-25 10:07

[quote:90fc853720][/quote:90fc853720]

amorphous Napisał:
Troche zaniedbalem portal bo musialem skonczyc Gra jest rewelecyjna i nie wymaga nawet specjalnie dobrego sprzetu jak to jest zwykle w nowych produkcjach - patrz gothic 3. Zaczne od minusów:

- przereklamowana fizyka
[b:90fc853720]- w ostatniej chwili usuneli z gry pojazdy.[/b:90fc853720]
[b:90fc853720]- inventornia zbyt RPG-owa jak na FPS[/b:90fc853720]
- keipskie itemy na koncach questow choc lepiej je w sumie trzymac niz sprzedawac.
- kiepski multiplayer - taki CTF troche przerobiony

Wszystko fajnie, też grałem i gra jest świetna :). Jednak co do tych elementów RPG. Producent od dawna tzn. na początku produkcji gry, zapowiedział że będzie to FPS z elementami RPG. Miało być dużo tych elementów, ale wyszło jak wyszło. Nie wiem jakie są twoje upodobania co do FPS i RPG, ale to było oczywiste. Już rok temu na E3 był przedstawiany S.T.A.L.K.E.R i ludzie już oglądali zapowiedź z mieszanymi uczuciami, bo jak wiadomo wycięto część elementów gry (zresztą tych jednych z lepszych. Z tymi pojazdami też nie postąpili mądrze, odebrali graczowi przyjemność prowadzenia. A przecież dzięki temu można by szybciej przemieszczać się po mapie.


Nie boję się, gdy ciemno jest. Ciemność za rękę prowadzi mnie.


RPG Wysłany: 2007-04-25 10:44

W klasycznych komputerowych rpg głownymi cechami charakterystycznymi są rozwój własnej postaci i interakcje z innymi. Rozwój jest tu ograniczony interakcje wygądają lepiej zwłaszcza interakcje przy pomocy broni palnej Może to jednak lepiej - bo gra stałaby sie zwykłym nudnym rpgiem. A tak bardziej przypomina szybkiego Fallouta.


Life is complex: it has both real and imaginary components


Wysłany: 2007-04-25 12:53

stalker fajna gierka wcozraj zaczalem grac co do fallouta to jest on moja ulubiona gierka :) a tak na codzien lubie mlucic w MMORPG siedzi sie caly dzien przed lkompem i jeszcze dluzej hehe :P



Wysłany: 2007-04-27 10:07

MMORPG powiadasz.......? A jakie konkretnie? Bo ja kiedyś grałem w WoWa (jak jeszcze miałem net) ale na prywatnych serwerach, cóż brak środków finansowych uczynił ze mnie desperata :wink: . SW: Galaxies jest też nawet wporządku, ale trial 10-cio dniowy nie pozwala na wiele :cry: .


Nie boję się, gdy ciemno jest. Ciemność za rękę prowadzi mnie.


Wysłany: 2007-04-27 10:08

wczoraj zainstalowałem, działa, nie powiem zeby się cieła czy coś... Ale jakby wyszła kilka lat temu to pewnie byłaby hiciorem. Halflife 2 bije S.T.A.L.K.E.R.A na głowe (przynajmniej według mnie) pomimo że wyszedł sporo wcześniej.
Fallout, fallout...heh przedwczoraj skończyłem nie wiem juz który raz dwójkę. Tactics wg mnie nawet nie jest warty uwagi (ale to tylko moje zdanie). A z gier RPG (jesli mozna to tak nazwać to kiedys sie "pykało" w Eye of the Beholder i Elder's Scroll. To były czasy... No nic w każdym razie stalkerem troszke sie zawiodłem.


Nigdy nie kłóć się z debilem...najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później wykończy doświadczeniem...


Wysłany: 2007-04-27 11:47

A mi tam sie podoba, mimo tego, ze ma sporo wpadek (z wykonywaniem questow wlacznie). Czasem strasznie irytuje wyrastanie przeciwnikow doslownie spod ziemi. Kod jest nawet niezle zoptymalizowany, wiec osoby ze slabszymi maszynami tez moga sobie pograc ustawiajac statyczne oswietlenie. Detal, ze gra wyglada wtedy jakby byla odpalona na Direct X 8.0 :D A ja sobie wlasnie uswiadomilem, ze radeon X 800 XT i 1,8GB RAM to wcale nie duzo:)



Wysłany: 2007-04-27 13:37

Hadriel a gram sobie przez ostatnie 2 lata gralem w Lineage 2 na p;rywatnych serwach a teraz gram w WoW'a na oficjalu no i nieraz expie troche postac w L2 :) jeszcze uwiezil mnie heroes 5 :P hehe



Wysłany: 2007-04-28 13:05

W S.T.A.L.K.E.R’a zacząłem grac z czystej ciekawości, i podobnie jak założyciela tego topica całkowicie mnie ta gra wciągnęła. Wszyscy na pewno wiecie że gra ma niepowtarzalny klimat i jako dokonała pod względem merytorycznym lecz nie mogę się zgodzic że ma niskie wymagania sprzętowe. Ja mam AMD Althlon™ XP 2500+, Karte Radon x1600 pro 512,i 800 ramu – i przy takim sprzęcie mogę zapomniec o komfortowej grze na max detalach.

Teraz kombinuje coś z Multiplayem i szukam ludzi z którymi mółbym w necie pograc :)



Wysłany: 2007-04-29 12:06

Heh nie mogę się doczekać żeby sprawdzić jak będzie toto pomykać na moim sprzęcie. Wg mnie pies pogrzebany jest nie tyle w procu ile w karcie graficznej i ilości ramu. Przy współczesnych produkcjach do komfortowej rozrywki przy wysokich detalach konieczne jest koło 1 Gb ramu i dobra karta graficzna, szybszy procesor nie zawsze coś da. Ale nic, muszę jakoś wpaść do Amorphousa po tą gierkę i zobaczymy jak będzie to pomykać i jak bardzo będę musiał podkręcić swojego gruza :twisted:


"Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone..." "Lubię oczęta twe, kochanie, Ich blasków zmienność tajemniczą, Gdy je podnosisz niespodzianie I niby modrą błyskawicą Ogarniasz ziemię aż po kraniec....."


Wysłany: 2007-04-29 12:23

Na AMD 64 X2 3200+ 1024Mb Ram, X800Gto nie ma przycięć, wczoraj sprawdzałem (co prawda nie jest to max detali).

Skończyłem STALKERA wczoraj i musze przyznać,że gra ma klimat, ciekawa jest, lokacje fajne (szczególnie sama elektrownia i sarkofag) - ale spodziewałem się czegoś wiecej, jakiegoś bardziej spektakularnego zakończenia...ale to tylko kwestia gustu.


Nigdy nie kłóć się z debilem...najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później wykończy doświadczeniem...


Wysłany: 2007-04-29 12:46

No właśnie - ktoś wie ile jest zakończeń? - Ja wcale nie chciałem byc bogaty


Life is complex: it has both real and imaginary components


Wysłany: 2007-04-29 14:00

Zakonczec jest chyba... według reklam 7 a według youtube 3

Gierka godnam wciąga i me ten klimat zagrozenia. Nigdy sie tak nie bałem gdy przemierzałem stare laboratorium z latarką i nasłuchiwałem jakiś odgłosów z daleka Ta cisza i ciemność... lol xD

Jedyne co mi sienie podoba to troche mało itemów, krótko sie w sumie gra i mała swoboda... ja po prostu czuje te ograniczenia (za duzo obliviona) Gdyby stlalker wyszedł 2 lata temu był by hitem ;]
Mimo to polecam!


"Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego nie jestem w stanie zmienić. Daj mi siłę, bym zmienił to, co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego."


Wysłany: 2007-04-29 14:23

Jak dla mnie to 2 Gb RAM w obecnych czasach to takie rozsadne minimum, szkoda dlawic gre tym, ze nie ma wystarczajacej ilosci pamieci na przechowywanie tekstur w wysokich rozdzialkach, przez co hdd ciagle cos mieli. Z reszta moj sprzet nadaje sie juz na przemial, chociaz moge komfortowo pograc na srednich ustawieniach w 800x600 z wlaczonymi cieniami obiektow. Dobrym zabiegiem poprawiajacym plynnosc gry jest zmniejszenie zasiegu widocznosci. W praktyce zle to nie wyglada, przy odrobinie wprawy mozna ustawic to tak ze prawie nie widac jak plaskie bitmapy przchodza w obiekty 3d:)W moim przypadku krecenie proca i karty juz nic nie da, bo wszystko juz dziala na granicach mozliwosci.



Wysłany: 2007-04-29 16:57

podobno 2 i zeby zobaczyc drugie (zabicie liderów frakcji Duty i Faction) należy nie przekroczyc w grze pułapu okolo 15000 rubli. (ale jeszcze nie sprawdzałem)


Wygląda na to że jednak 6 albo 7 w zależności od przebiegu gry...chyba trzeba bedzie pograc jeszcze raz czy dwa :D

tutaj jest kilka zakończeń - www.tv.com/uservideos/?action=video_player&id=I3cxwjP-5bkFujDa


Nigdy nie kłóć się z debilem...najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później wykończy doświadczeniem...


Wysłany: 2007-05-08 11:47

Onosnie zakończeń to jest ich 7.
5 fikcyjnych i 2 prawdziwe.
Nie wiem co to znaczy,ale tak sugeruje instrukcja...
BTW- w grze podoba mi się, że wszyscy szprechają po rusku.Jak to pierwszy raz usłyszałem to wgniotło mnie w fotel :wink:


Pytanie: co to jest - "665,95" Odpowiedź: szatan z Biedronki:-P


Wysłany: 2007-05-14 09:45

tak w sumie po kolejnym jej ukończeniu strasznie, ale to po prostu niesamowicie denerwujący podczas grania jest brak pojazdów. lokalizacje rozległe (kto grał ten wie), i trzeba biegać. O ile na początku nie jest to jeszcze uciążliwe, tak później...ehhh. Podobno w grze miały być różnego rodzaju wehikuły i mapy były robione własnie z takim zamierzeniem, ale cóż nobody is perfect. Ciekawe jakby się grało w halflife2 bez pojazdów...


Nigdy nie kłóć się z debilem...najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później wykończy doświadczeniem...


Login

Password


Załóż konto / Odzyskaj hasło