Zmierzch Bogów
Wracać wciąż do domu Le Guin

Demolka / Barto / Cyklodol 87

Demolka czyli rakieta z procesorem to duet muzyczny z Polski. Zespół tworzą: Dziewczyna Rakieta - wokalistka i autorka tekstów oraz Procesor Plus - klawiszowiec i kompozytor utworów (19 wiosen).
W 2011 r. zadebiutowali koncertem na niezależnej scenie w rodzinnym mieście Łodzi. W kwietniu 2012 r. ukazała się nakładem wrocławskiego wydawnictwa Oficyna Biedota ich pierwsza płyta „Demolka”, która zyskała dużo dobrych recenzji. Swoją muzykę określają jako science fiction electro. Nieco mroku, trochę melodii i sporo zadziornej energii. Ta rozpisana na wokal i syntezator dystopia jest porywającą opowieścią o walce o miłość, wolność i człowieczeństwo. Zespół promując płytę zagrał sporo koncertów w Polsce i za granicą min. na wyjątkowym festiwal de Gracia w Barcelonie. Obecnie pracują nad pierwszym albumem (być może wydanym na wiosnę). Koncert będzie zapowiedzią nadchodzącego kataklizmu, więc uprasza się potencjalnych zainteresowanych o zaopatrzenie się w sprzęt BHP przed przyjściem na ich występ.
http://www.youtube.com/watch?v=jmroWLlg1m4&feature=player_embedded



BARTO

Rezydujące w Petersburgu BARTO to obecnie jeden z najpopularniejszych alternatywnych zespołów w Rosji, grający przebojowe, taneczne electro z bardzo ostrymi społeczno – politycznie i obyczajowo tekstami. Nazwa zespołu pochodzi od nazwiska radzieckiej pisarki dla dzieci, Agnii Barto. Wizytówką BARTO są mocne bity, syntetyczne brzmienia, zjadliwo – ironiczny żeński wokal Marii Lubiczewej oraz duża ilość wulgaryzmów.
Wreszcie w nowoczesnej rosyjskiej muzyce pojawiła się wyemancypowana dziewczyna nazywająca rzeczy po imieniu. Każda szanująca się Rosjanka powinna mieć w domu płytę BARTO jako odtrutkę na swojego chłopaka, szefa i kolorową prasę” (krytyk muzyczny Artiom Troicki, zwany „ojcem chrzestnym radzieckiego rocka” i „rosyjskim Johnem Peelem”).
To właśnie on odpowiedzialny jest za eksplozję popularności zespołu, który jeździ dziś regularnie w trasy po całej Rosji – od Kaliningradu po daleką Syberię, i dzięki obiegowi internetowemu wszędzie ma już duże rzesze fanów i fanek. Płytowy debiut BARTO ukazał się w niezależnej wytwórni Troickiego w 2007 roku – piosenki mieszające z błotem moskiewską korporacyjną młodzież i dzieci oligarchów bawiących się w drogich klubach sąsiadują tu z treściami w rodzaju „Anarchia i chaos! Paszoł w żopu Mickey Mouse!”.
Moskiewscy electro – prowokatorzy i prowokatorki nabijają się z mody na lata 90-te („Chcę do dziewięćdziesiątych, tęsknie za bandytami/Z ogolonymi glacami, nieogolonymi jajami”) i uzależnienia od sieci („ I wiem na pewno, że kiedyś umrę/Lecz pozostanę jako kropka W Kontakcie Ru/ I wiem na pewno, że kiedyś umrę/Lecz pozostanę na Naszej Klasie Ru”), wieszczą rychły koniec korporacyjnych karier w stolicy (Kim będziesz jutro pracowniku biurowy?/Kierowcą trolejbusu, palaczem w kotłowni/Spójrz jak do twarzy ci w pomarańczowej kamizelce/Jutro wszystko chuj strzeli – nie zdążysz nawet mrugnąć okiem”) i opowiadają historie o gastarbeiterach z Tadżykistanu, pracujących na budowie moskiewskiego World Trade Center.
BARTO bierze udział w ulicznych protestach, współorganizowanych przez Artioma Troickiego, wraz z zaangażowanymi dinozaurami radzieckiego rocka DDT i TELEWIZOREM, oraz popularnym wśród młodzieży raperem NOIZE MC. Podczas akcji w obronie wycinanego lasu w podmoskiewskich Chimkach, Maria Lubiczewa wykonała przez megafon jeden z nowszych kawałków, przeciwko policji:
Jestem gotowa i ty też jesteś gotówpodpalać w nocy samochody mentów.To nasz życiowy wybór i przejaw dobrego smakuwobec tych, dla których prawo stanowi śmieć.
FSB nęka muzyków telefonami, oskarżając zespół o ekstremizm, lecz BARTO ma już dobrych adwokatów…
Gwiazdy rosyjskiego electro przyjeżdżają do Polski po raz drugi.

http://www.myspace.com/barto2007


CYKLODOL 87 czyli Konstanty Usenko

Wiolonczelista, muzyk wielu zespołów punkowych, nowofalowych i industrialnych (The Leszczers, Najakotiva, Super Girl Romantic Boys, 19 Wiosen), autor tekstów piosenek, producent, didżej, dziennikarz współpracujący m.in. z pismem „Lampa”. Od dzieciństwa zawieszony pomiędzy Polską i Rosją. Później także organizator tras koncertowych polskich zespołów w Rosji i rosyjskich w Polsce. Obecnie mieszka na berlińskim Kreuzbergu. Autor książki o rosyjskiej muzyce współczesnej „Oczami radzieckiej zabawki”.

...

Data:

End:

Godzina: 20:00

Miasto : Poznań

Lokal : Trochę Kultury

Kategoria : Concert

Demolka / Barto / Cyklodol 87
Demolka czyli rakieta z procesorem to duet muzyczny z Polski. Zespół tworzą: Dziewczyna Rakieta - wokalistka i autorka tekstów oraz Procesor Plus - klawiszowiec i kompozytor utworów (19 wiosen).
W 2011 r. zadebiutowali koncertem na niezależnej scenie w rodzinnym mieście Łodzi. W kwietniu 2012 r. ukazała się nakładem wrocławskiego wydawnictwa Oficyna Biedota ich pierwsza płyta „Demolka”, która zyskała dużo dobrych recenzji. Swoją muzykę określają jako science fiction electro. Nieco mroku, trochę melodii i sporo zadziornej energii. Ta rozpisana na wokal i syntezator dystopia jest porywającą opowieścią o walce o miłość, wolność i człowieczeństwo. Zespół promując płytę zagrał sporo koncertów w Polsce i za granicą min. na wyjątkowym festiwal de Gracia w Barcelonie. Obecnie pracują nad pierwszym albumem (być może wydanym na wiosnę). Koncert będzie zapowiedzią nadchodzącego kataklizmu, więc uprasza się potencjalnych zainteresowanych o zaopatrzenie się w sprzęt BHP przed przyjściem na ich występ.
http://www.youtube.com/watch?v=jmroWLlg1m4&feature=player_embedded



BARTO

Rezydujące w Petersburgu BARTO to obecnie jeden z najpopularniejszych alternatywnych zespołów w Rosji, grający przebojowe, taneczne electro z bardzo ostrymi społeczno – politycznie i obyczajowo tekstami. Nazwa zespołu pochodzi od nazwiska radzieckiej pisarki dla dzieci, Agnii Barto. Wizytówką BARTO są mocne bity, syntetyczne brzmienia, zjadliwo – ironiczny żeński wokal Marii Lubiczewej oraz duża ilość wulgaryzmów.
Wreszcie w nowoczesnej rosyjskiej muzyce pojawiła się wyemancypowana dziewczyna nazywająca rzeczy po imieniu. Każda szanująca się Rosjanka powinna mieć w domu płytę BARTO jako odtrutkę na swojego chłopaka, szefa i kolorową prasę” (krytyk muzyczny Artiom Troicki, zwany „ojcem chrzestnym radzieckiego rocka” i „rosyjskim Johnem Peelem”).
To właśnie on odpowiedzialny jest za eksplozję popularności zespołu, który jeździ dziś regularnie w trasy po całej Rosji – od Kaliningradu po daleką Syberię, i dzięki obiegowi internetowemu wszędzie ma już duże rzesze fanów i fanek. Płytowy debiut BARTO ukazał się w niezależnej wytwórni Troickiego w 2007 roku – piosenki mieszające z błotem moskiewską korporacyjną młodzież i dzieci oligarchów bawiących się w drogich klubach sąsiadują tu z treściami w rodzaju „Anarchia i chaos! Paszoł w żopu Mickey Mouse!”.
Moskiewscy electro – prowokatorzy i prowokatorki nabijają się z mody na lata 90-te („Chcę do dziewięćdziesiątych, tęsknie za bandytami/Z ogolonymi glacami, nieogolonymi jajami”) i uzależnienia od sieci („ I wiem na pewno, że kiedyś umrę/Lecz pozostanę jako kropka W Kontakcie Ru/ I wiem na pewno, że kiedyś umrę/Lecz pozostanę na Naszej Klasie Ru”), wieszczą rychły koniec korporacyjnych karier w stolicy (Kim będziesz jutro pracowniku biurowy?/Kierowcą trolejbusu, palaczem w kotłowni/Spójrz jak do twarzy ci w pomarańczowej kamizelce/Jutro wszystko chuj strzeli – nie zdążysz nawet mrugnąć okiem”) i opowiadają historie o gastarbeiterach z Tadżykistanu, pracujących na budowie moskiewskiego World Trade Center.
BARTO bierze udział w ulicznych protestach, współorganizowanych przez Artioma Troickiego, wraz z zaangażowanymi dinozaurami radzieckiego rocka DDT i TELEWIZOREM, oraz popularnym wśród młodzieży raperem NOIZE MC. Podczas akcji w obronie wycinanego lasu w podmoskiewskich Chimkach, Maria Lubiczewa wykonała przez megafon jeden z nowszych kawałków, przeciwko policji:
Jestem gotowa i ty też jesteś gotówpodpalać w nocy samochody mentów.To nasz życiowy wybór i przejaw dobrego smakuwobec tych, dla których prawo stanowi śmieć.
FSB nęka muzyków telefonami, oskarżając zespół o ekstremizm, lecz BARTO ma już dobrych adwokatów…
Gwiazdy rosyjskiego electro przyjeżdżają do Polski po raz drugi.

http://www.myspace.com/barto2007


CYKLODOL 87 czyli Konstanty Usenko

Wiolonczelista, muzyk wielu zespołów punkowych, nowofalowych i industrialnych (The Leszczers, Najakotiva, Super Girl Romantic Boys, 19 Wiosen), autor tekstów piosenek, producent, didżej, dziennikarz współpracujący m.in. z pismem „Lampa”. Od dzieciństwa zawieszony pomiędzy Polską i Rosją. Później także organizator tras koncertowych polskich zespołów w Rosji i rosyjskich w Polsce. Obecnie mieszka na berlińskim Kreuzbergu. Autor książki o rosyjskiej muzyce współczesnej „Oczami radzieckiej zabawki”.