Zmierzch Bogów
Wracać wciąż do domu Le Guin

VI Konwent Fantastyki Fantasmagoria

VI Konwent Fantastyki Fantasmagoria w Gnieźnie


6 i 7 lutego 2015, Miejski Ośrodek Kultury, ul. Łubieńskiego 11

Program wydarzeń:
Otwarcie konwentu: piątek, 6 lutego, 17.00 – hol MOK
Sala prelekcyjna (s. 402)

Piątek, 6 lutego:
18.00 Dlaczego warto zakochać się w kosmicie o dwóch sercach?
Jak to się dzieje, że ponadtysiącletni kosmita z serialu „Doktor Who” przemierzający czas i przestrzeń w niebieskiej budce od 51 lat króluje na ekranach telewizorów z niesłabnącą popularnością? Co sprawia, że nieustannie rosnąca rzesza fanów oczekuje każdego kolejnego odcinka? Podczas prelekcji spróbujemy odpowiedzieć na te pytania opierając się zarówno na nowych jak i klasycznych seriach „Doktora”. Zapraszamy zarówno fanów wariata w niebieskiej budce, jak i osoby, które z serialem dopiero planują się zapoznać. (Kasia)

19.00 Czy kody kreskowe są drogą do zniewolenia ludzkości?
Czy można otworzyć drzwi skanując oko trupa? Czy kody kreskowe są drogą do zniewolenia ludzkości? Czy w niedalekiej przyszłości wszyscy zostaniemy ochipowani? Co z tego co znamy z filmów i gier na temat automatycznej . identyfikacji jest prawdą, a co fikcją? Odpowiedzi na te i inne pytanie udzieli nauczyciel i wykładowca akademicki zawodowo zajmujący się automatyczną identyfikacją:) (Krzysztof Celka)

20.00 Kanibalizm w historii i popkulturze
Wszystko jest kwestią smaku. Kanibalistyczne motywy towarzyszą popkulturze od dawna, czy to za
pośrednictwem seryjnych zabójców i ich nieco topornych metod, czy też wizualnie zachwycających posiłków
Hannibala Lectera w jego różnych odsłonach. Jak to jest z tymi kanibalami i ich apetytem? Czy wąska grupa
kanibali doczekała się swojej Julii Child, Gordona Ramseya lub Jamiego Oliviera? Ostrzegam: spożycie posiłku przed prelekcją może nie być najmądrzejszym rozwiązaniem. ( (Aneta Jadowska)
21.00 Progresywne elementy w fandomie i kanonie Marvela
Kiedy kolor skóry bohatera jest jego nieodłączną cechą? Czy orientacja seksualna definiuje postać? Czy "slash" i feminizm wykluczają się wzajemnie? (Katarzyna "kasssumi" Maciejewska)

22.00 O potworach w grach i filmach oraz bestiariusz Godzilli
Przegląd potworów z gier oraz z filmów wraz z bestiariuszem Godzilli przedstawiony przez Astridr i Bogza z przymrużeniem oka. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych (Boguś i Astridr)

23.00 Konkurs wiedźmiński: Kto to powiedział?
Znasz na pamięć sagę Andrzeja Sapkowskiego i mógłbyś cytować ją na wyrywki ? Sprawdź, czy rozpoznasz, kto wypowiedział przytoczone słowa. Jeśli czytałeś tylko raz, ale za to pokochałeś całym sercem - też przyjdź i spróbuj swoich sił. Przecież "trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę". (Pani od Kotów)

0.00 Animkowe karaoke z nagrodami (Ru D.A.)

Sobota, 7 lutego:
7.00 Kalambury filmowo-serialowe (Asbiel)

10.00 Czy ten zając nie dodał czegoś do herbatki? - gra fabularna dla osób w wieku 10-13 lat Picie herbatki z Marcowym Zającem i Szalonym Kapelusznikiem to istna loteria. Równie dobrze możesz wybrać dla siebie koktajl truskawkowy, co musztardę z bitą śmietaną, a trudno jest się skupić, gdy właściwie Twoim zadaniem jest złapanie białego królika, podczas gdy Ciebie samą goni talia kart. No i jeszcze ten kot... Po raz pierwszy w historii Fantasmagorii przygotowaliśmy punkt programu szczególnie przeznaczony dla osób, które z wieku dziecięcego już wyrastają, ale na większość naszych atrakcji wciąż są za młodzi. (Mleko)

12.00 Spotkanie autorskie z Jakubem Ćwiekiem

13.00 Fancharacters – za co je kochamy i nienawidzimy
Skąd się wzięły? Czym różnią się od Original Characters? Co sprawia, że darzymy je sympatią, a co nas w nich irytuje? Dlaczego mają zwolenników i przeciwników? Zobaczmy! (Silver)

14.00 O tatuażu nie tylko w fantastyce
Skąd wziął się tatuaż? Czy faktycznie był używany tylko dla oznaczenia kryminalistów? Kim jest Otzi? Na co zwrócić uwagę robiąc sobie pierwszy tatuaż?. (Xweet)

15.00 Szaleństwa pola walki
Słów kilka o machinach wojennych, które nigdy nie powinny być posłane w bój, lecz mimo swej niedorzeczności i szaleństwa niejednokrotnie wyszły poza deski kreślarskie, jak choćby okręt lądowy, czołg wielkości domu, czy pojazd do strzelania zza krzaków. (Krzysztof)

16.00 Żyjemy w cyberpunku. Rzeczywistość 2.0.
Korporacje śledzą każdy nasz ruch, technologia prześciga to o czym śniły elektroniczne owce. Czy jesteście gotowi na Rzeczywistość 2.0. (Xweet)

17.00 Bohater o wielu twarzach
W popkulturze nie ma wyłączności: serialowy Hannibal nie zainteresowałby publiczności, gdyby ta nie znała go z ról, w które wcielili się Cox i Hopkins, oraz z książek Harrisa. Czy Kłamca byłby odbierany tak samo, gdyby nie rola Hiddlestone'a? I co Loki ma wspólnego z Daimonem Freyem? Wreszcie: jak ma się do "Chłopców" Arkadiusz Jakubik? Czyli o tym, jak nowe media i utwory wpływają na odbiór innych dzieł. (Jakub Ćwiek)

18.00 Kultowe, czyli jakie?
Co sprawia, że niektóre produkcje (niekoniecznie najpopularniejsze) zdobywają serca widzów na zawsze i doczekują się własnego zaangażowanego i wiernego własnego zaangażowanego i wiernego fandomu? Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć z naszymi gośćmi: Anetą Jadowską i Jakubem Ćwiekiem

19.00 Warsztaty dla prelegentów wg Xa. Jak prowadzić prelekcję?
Jak prowadzić prelekcję? Jak się przygotować na niespodzianki? Wszystko to i jeszcze więcej w postaci warsztatów drużynowych. (Xweet)

20.00 Karaoke z nagrodami (Ru D.A)

Sala warsztatowa (s. 419)
Piątek, 6 lutego:
18.00 Znajdź swój Dream Team – zajęcia integracyjne
Choć ten panel z koszykówką niewiele będzie miał wspólnego, pozwoli nawet najbardziej nieśmiałym znaleźć sobie kompanów na czas konwentu. Jeśli wciąż masz wątpliwości, czy przyjechać samemu i nie wiesz, czy znajdziesz tu coś dla siebie, zdecydowanie musisz wstąpić na te warsztaty. (Mleko)

19.00 Cosplay: strój, makijaż czy coś więcej?
Porozmawiamy o tym, skąd wziąć elementy kostiumu, jak odegrać postać, ale przede wszystkim o tym, czy cosplay to tylko strój, czy coś więcej. (Kanashii)

21.00 Wiatyk – kilka słów o systemie RPG (Antoś)


22.00 Warsztaty z postarzania dokumentów (Sandman)

23.00 Kilka słów o KF Fantasmagoria (Mleko)

Sobota, 7 lutego:
11.00 Tylko nie gotujcie Kopciuszka - blok dla dzieci
Najmłodsze dzieci będą się mogły wybrać do pewnej niezwykłej szkoły, do której uczęszczają Jaś, Małgosia, Kopciuszek, Śpiąca Królewna, Baba Jaga, a nawet Duży Zły Wilk. Spotkanie wypełnione będzie kreatywnymi zabawami związanymi z wycinaniem, tworzeniem, poszukiwaniem oraz rozwiązywaniem zagadek. Wszystko to powiązane będzie tematycznie z serią książek o Koszmarnym Karolku autorstwa Franceski Simon. (Biblioteka Publiczna Miasta Gniezna)

13.00 Paragrafówki, czyli trudne wybory zamierzchłych czasów
No, może nie aż tak zamierzchłych... Jesteś fanem gier RPG, ale irytuje Cię, że Twój mistrz wiecznie nie ma dla Ciebie czasu? Czasem ilość możliwości w grze Cię przytłacza? A może chciałbyś zacząć grać, tylko że wstydzisz się błędów, które z pewnością popełnisz jako początkujący? Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałeś tak, ten panel jest dla Ciebie. W ramach warsztatów poznamy ideę paragrafówek, rozegramy jedną z nich, a także wykorzystamy nasze pomysły do stworzenia własnych. (Mleko)

15.00 Jak narysować postać?
Warsztaty rysunkowe dla początkujących artystów oraz osób, które dopiero chcą zacząć przygodę z rysowaniem. W planie:
- krótkie omówienie stylów: mangowego i fantasy
- uchwycenie "ruchu postaci"
- twarz, włosy i dłonie - klucz do sukcesu
- podstawy cieniowania
Uczestnik po zakończonych warsztatach powinien umieć samodzielnie narysować postać wykorzystując nowo
nabytą wiedzę. (Bora)

17.00 "Dzień, w którym skończył się świat" – LARP (Arturo)

Sala mangi i anime (s. 329)
Piątek, 6 lutego:
18.00 Spotkanie ze sportem
Asbielkowe gadanie o najciekawszych anime sportowych – ich plusach, minusach, szablonach i odchodzeniu od normy i o tym, co w takim anime jest tak naprawdę najważniejsze. Znacie szesnaście praw sportowego anime?
Jeśli nie, to przyjdźcie koniecznie. (Asbiel)
19.00 Najdziwniejsze motywy w anime
Każdy wie, że Japończycy są dziwni. Szkolne życie, walka na miecze - toż to stare i niemodne. Czasami w szaleństwie jest metoda i wychodzi majstersztyk, a czasami wychodzi po prostu horrorek. Popatrzmy na jedno i drugie. (Thorrek)

20.00 Szamanów królem być – zapomniany fandom
Szamani i duchy. Walka i turniej. Komedia i dobry humor. Zawarte w jednej, znanej z Jetixa serii. Krótkie przypomnienie, czyli luźna dyskusja na temat odłożonego na bok "Króla Szamanów". (Sinarii)

21.00 Ogólna Wiedzówka z anime
Jeśli oglądasz wiele anime od A do Z, to ten konkurs jest dla Ciebie, tak samo jeśli nie lubisz szczegółowych pytań o imiona, daty czy nazwy wszystkich ataków w serii. Miły prowadzący da punkt nawet jeśli jesteś tylko obok prawidłowej odpowiedzi. Przy dużej liczbie chętnych możliwe rozgrywki parami/drużynami. (Thorrek)

23.00 Okiem fujoshi
Trochę o yaoicach, trochę o wyłapywaniu tego, co nie jest wprost powiedziane, trochę o naciąganiu faktów ale przede wszystkim o tym, dlaczego yaoistki do szczęścia nie potrzebują tego właśnie gatunku mang i anime.
(panel 18+) (Asbiel)

Sobota, 7 lutego:
9.00 Niedoceniona sztuka endingów
Przegląd najciekawszych animkowych endingów. Zwykle niewiele osób je pamięta, bo każdemu zostają w głowie tylko openingi – a szkoda… (Asbiel i howler)

10.00 Animkowe kalambury
Weź kolegę, namów koleżankę i przyjdźcie się powygłupiać. Pokażcie na co Was stać i zawalczcie o pierwsze miejsce. Gwarantowany ubaw. (Thorrek)

12.00 Gesty japońskie (Sasu i Nek(r)o)

13.00 Konkurs „Screen w ciemno”
Uczestnicy w parach mają zgadnąć, z jakiej to serii anime pochodzi screen – ale, żeby nie było łatwo, jedna osoba siedzi tyłem do ekranu, a partner opisuje, co widzi tak, żeby zgadujący podał poprawną odpowiedź w określonym czasie. Oczywiście są pewne zakazane słowa – imiona postaci, tytuł anime, etc) (Asbiel)

14.00 Wielka kłótnia z opiniami
Porównanie zdań trójki fanów anime, którzy nie zawsze się zgadzają – a kiedy mają różne zdania, dyskusja staje się wyjątkowo interesująca. Rankingi „Top 3” animkowych tematów wybranych przez prowadzących i losowanych przez publiczność. (howler, Asbiel, Thorrek)

19.00 Sengoku Jidai – między prawdą a anime
Japończycy kochają wracać pamięcią do Ery Sengoku. Jest wiele otaku specjalizujących się wyłącznie w tym temacie. Dodatkowo co roku widzimy kilka anime, które nawiązują choć trochę do tamtych wydarzeń - totalnie
wyolbrzymiając fakty i koloryzując wyczyny postaci. Dowiedzmy się jaka była prawda, a potem porównajmy z wizjami japońskich reżyserów. (Thorrek)

21.00 Otaku i fanserwis – co poszło nie tak?
Panel i dyskusja o tym, dlaczego nowe mangi i anime są coraz gorsze… A może macie inne zdanie? (Jakub)

Sala RPG (s.502)
Piątek, 6 lutego:
22.00 Sesja RPG dla początkujących w świecie „Warhammer” (Ragnar)

23.00 Sesja RPG dla zaawansowanych w świecie „Neuroshima” / „Warhammer” (Antoś)

Sobota, 7 lutego:
18.00 Sesja RPG dla początkujących w świecie „Neuroshima” / „Warhammer” (Antoś, Ragnar)

Sala gier (sala widowiskowa)
Piątek, 6 lutego:
17.00 Pokaz cosplay oraz występ kabaretu "Ogień w szopie” (po otwarciu konwentu)
0.00 „Wiedźmin” – nauka gry (Thorrek)

Sobota, 7 lutego:
3.00 „Descent” – nauka gry (Thorrek)
10.00 Początek Turnieju “Magic: The Gathering” (Ayo)

Strefa militarna (galeria MOK)
Sobota, 7 lutego:
11.00 Start Strefy Militarnej grupy “The Punishers”
12.00 Repliki broni palnej w skali 1:1
13.00 Jak posługiwać się bronią palną w terenie – warsztaty
14.00 Pierwsza pomoc – warsztaty
15.00 Czym jest broń palna?
16.00 Działanie i zastosowanie sprzętu radiokomunikacyjnego – pokaz

Ponadto:
Fantastyczna Kawiarenka Konwentowa– I piętro, obok strefy militarnej.

Kącik zapisów na RPG i LARP, informacja – hol MOK, koło portierni. Godziny: piątek od 17.00 do 22.00, sobota od 11.00 do 18.00.

Wystawa Star Wars – hol.

Wystawa prac klubowiczów – hol.

Stoiska: książki, gry, gadżety – hol.

...

Data:

End:

Godzina: 17:00

Miasto : Gniezno

Lokal : MOK

Kategoria : Cyclic party

VI Konwent Fantastyki Fantasmagoria
VI Konwent Fantastyki Fantasmagoria

VI Konwent Fantastyki Fantasmagoria w Gnieźnie


6 i 7 lutego 2015, Miejski Ośrodek Kultury, ul. Łubieńskiego 11

Program wydarzeń:
Otwarcie konwentu: piątek, 6 lutego, 17.00 – hol MOK
Sala prelekcyjna (s. 402)

Piątek, 6 lutego:
18.00 Dlaczego warto zakochać się w kosmicie o dwóch sercach?
Jak to się dzieje, że ponadtysiącletni kosmita z serialu „Doktor Who” przemierzający czas i przestrzeń w niebieskiej budce od 51 lat króluje na ekranach telewizorów z niesłabnącą popularnością? Co sprawia, że nieustannie rosnąca rzesza fanów oczekuje każdego kolejnego odcinka? Podczas prelekcji spróbujemy odpowiedzieć na te pytania opierając się zarówno na nowych jak i klasycznych seriach „Doktora”. Zapraszamy zarówno fanów wariata w niebieskiej budce, jak i osoby, które z serialem dopiero planują się zapoznać. (Kasia)

19.00 Czy kody kreskowe są drogą do zniewolenia ludzkości?
Czy można otworzyć drzwi skanując oko trupa? Czy kody kreskowe są drogą do zniewolenia ludzkości? Czy w niedalekiej przyszłości wszyscy zostaniemy ochipowani? Co z tego co znamy z filmów i gier na temat automatycznej . identyfikacji jest prawdą, a co fikcją? Odpowiedzi na te i inne pytanie udzieli nauczyciel i wykładowca akademicki zawodowo zajmujący się automatyczną identyfikacją:) (Krzysztof Celka)

20.00 Kanibalizm w historii i popkulturze
Wszystko jest kwestią smaku. Kanibalistyczne motywy towarzyszą popkulturze od dawna, czy to za
pośrednictwem seryjnych zabójców i ich nieco topornych metod, czy też wizualnie zachwycających posiłków
Hannibala Lectera w jego różnych odsłonach. Jak to jest z tymi kanibalami i ich apetytem? Czy wąska grupa
kanibali doczekała się swojej Julii Child, Gordona Ramseya lub Jamiego Oliviera? Ostrzegam: spożycie posiłku przed prelekcją może nie być najmądrzejszym rozwiązaniem. ( (Aneta Jadowska)
21.00 Progresywne elementy w fandomie i kanonie Marvela
Kiedy kolor skóry bohatera jest jego nieodłączną cechą? Czy orientacja seksualna definiuje postać? Czy "slash" i feminizm wykluczają się wzajemnie? (Katarzyna "kasssumi" Maciejewska)

22.00 O potworach w grach i filmach oraz bestiariusz Godzilli
Przegląd potworów z gier oraz z filmów wraz z bestiariuszem Godzilli przedstawiony przez Astridr i Bogza z przymrużeniem oka. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych (Boguś i Astridr)

23.00 Konkurs wiedźmiński: Kto to powiedział?
Znasz na pamięć sagę Andrzeja Sapkowskiego i mógłbyś cytować ją na wyrywki ? Sprawdź, czy rozpoznasz, kto wypowiedział przytoczone słowa. Jeśli czytałeś tylko raz, ale za to pokochałeś całym sercem - też przyjdź i spróbuj swoich sił. Przecież "trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę". (Pani od Kotów)

0.00 Animkowe karaoke z nagrodami (Ru D.A.)

Sobota, 7 lutego:
7.00 Kalambury filmowo-serialowe (Asbiel)

10.00 Czy ten zając nie dodał czegoś do herbatki? - gra fabularna dla osób w wieku 10-13 lat Picie herbatki z Marcowym Zającem i Szalonym Kapelusznikiem to istna loteria. Równie dobrze możesz wybrać dla siebie koktajl truskawkowy, co musztardę z bitą śmietaną, a trudno jest się skupić, gdy właściwie Twoim zadaniem jest złapanie białego królika, podczas gdy Ciebie samą goni talia kart. No i jeszcze ten kot... Po raz pierwszy w historii Fantasmagorii przygotowaliśmy punkt programu szczególnie przeznaczony dla osób, które z wieku dziecięcego już wyrastają, ale na większość naszych atrakcji wciąż są za młodzi. (Mleko)

12.00 Spotkanie autorskie z Jakubem Ćwiekiem

13.00 Fancharacters – za co je kochamy i nienawidzimy
Skąd się wzięły? Czym różnią się od Original Characters? Co sprawia, że darzymy je sympatią, a co nas w nich irytuje? Dlaczego mają zwolenników i przeciwników? Zobaczmy! (Silver)

14.00 O tatuażu nie tylko w fantastyce
Skąd wziął się tatuaż? Czy faktycznie był używany tylko dla oznaczenia kryminalistów? Kim jest Otzi? Na co zwrócić uwagę robiąc sobie pierwszy tatuaż?. (Xweet)

15.00 Szaleństwa pola walki
Słów kilka o machinach wojennych, które nigdy nie powinny być posłane w bój, lecz mimo swej niedorzeczności i szaleństwa niejednokrotnie wyszły poza deski kreślarskie, jak choćby okręt lądowy, czołg wielkości domu, czy pojazd do strzelania zza krzaków. (Krzysztof)

16.00 Żyjemy w cyberpunku. Rzeczywistość 2.0.
Korporacje śledzą każdy nasz ruch, technologia prześciga to o czym śniły elektroniczne owce. Czy jesteście gotowi na Rzeczywistość 2.0. (Xweet)

17.00 Bohater o wielu twarzach
W popkulturze nie ma wyłączności: serialowy Hannibal nie zainteresowałby publiczności, gdyby ta nie znała go z ról, w które wcielili się Cox i Hopkins, oraz z książek Harrisa. Czy Kłamca byłby odbierany tak samo, gdyby nie rola Hiddlestone'a? I co Loki ma wspólnego z Daimonem Freyem? Wreszcie: jak ma się do "Chłopców" Arkadiusz Jakubik? Czyli o tym, jak nowe media i utwory wpływają na odbiór innych dzieł. (Jakub Ćwiek)

18.00 Kultowe, czyli jakie?
Co sprawia, że niektóre produkcje (niekoniecznie najpopularniejsze) zdobywają serca widzów na zawsze i doczekują się własnego zaangażowanego i wiernego własnego zaangażowanego i wiernego fandomu? Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć z naszymi gośćmi: Anetą Jadowską i Jakubem Ćwiekiem

19.00 Warsztaty dla prelegentów wg Xa. Jak prowadzić prelekcję?
Jak prowadzić prelekcję? Jak się przygotować na niespodzianki? Wszystko to i jeszcze więcej w postaci warsztatów drużynowych. (Xweet)

20.00 Karaoke z nagrodami (Ru D.A)

Sala warsztatowa (s. 419)
Piątek, 6 lutego:
18.00 Znajdź swój Dream Team – zajęcia integracyjne
Choć ten panel z koszykówką niewiele będzie miał wspólnego, pozwoli nawet najbardziej nieśmiałym znaleźć sobie kompanów na czas konwentu. Jeśli wciąż masz wątpliwości, czy przyjechać samemu i nie wiesz, czy znajdziesz tu coś dla siebie, zdecydowanie musisz wstąpić na te warsztaty. (Mleko)

19.00 Cosplay: strój, makijaż czy coś więcej?
Porozmawiamy o tym, skąd wziąć elementy kostiumu, jak odegrać postać, ale przede wszystkim o tym, czy cosplay to tylko strój, czy coś więcej. (Kanashii)

21.00 Wiatyk – kilka słów o systemie RPG (Antoś)


22.00 Warsztaty z postarzania dokumentów (Sandman)

23.00 Kilka słów o KF Fantasmagoria (Mleko)

Sobota, 7 lutego:
11.00 Tylko nie gotujcie Kopciuszka - blok dla dzieci
Najmłodsze dzieci będą się mogły wybrać do pewnej niezwykłej szkoły, do której uczęszczają Jaś, Małgosia, Kopciuszek, Śpiąca Królewna, Baba Jaga, a nawet Duży Zły Wilk. Spotkanie wypełnione będzie kreatywnymi zabawami związanymi z wycinaniem, tworzeniem, poszukiwaniem oraz rozwiązywaniem zagadek. Wszystko to powiązane będzie tematycznie z serią książek o Koszmarnym Karolku autorstwa Franceski Simon. (Biblioteka Publiczna Miasta Gniezna)

13.00 Paragrafówki, czyli trudne wybory zamierzchłych czasów
No, może nie aż tak zamierzchłych... Jesteś fanem gier RPG, ale irytuje Cię, że Twój mistrz wiecznie nie ma dla Ciebie czasu? Czasem ilość możliwości w grze Cię przytłacza? A może chciałbyś zacząć grać, tylko że wstydzisz się błędów, które z pewnością popełnisz jako początkujący? Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałeś tak, ten panel jest dla Ciebie. W ramach warsztatów poznamy ideę paragrafówek, rozegramy jedną z nich, a także wykorzystamy nasze pomysły do stworzenia własnych. (Mleko)

15.00 Jak narysować postać?
Warsztaty rysunkowe dla początkujących artystów oraz osób, które dopiero chcą zacząć przygodę z rysowaniem. W planie:
- krótkie omówienie stylów: mangowego i fantasy
- uchwycenie "ruchu postaci"
- twarz, włosy i dłonie - klucz do sukcesu
- podstawy cieniowania
Uczestnik po zakończonych warsztatach powinien umieć samodzielnie narysować postać wykorzystując nowo
nabytą wiedzę. (Bora)

17.00 "Dzień, w którym skończył się świat" – LARP (Arturo)

Sala mangi i anime (s. 329)
Piątek, 6 lutego:
18.00 Spotkanie ze sportem
Asbielkowe gadanie o najciekawszych anime sportowych – ich plusach, minusach, szablonach i odchodzeniu od normy i o tym, co w takim anime jest tak naprawdę najważniejsze. Znacie szesnaście praw sportowego anime?
Jeśli nie, to przyjdźcie koniecznie. (Asbiel)
19.00 Najdziwniejsze motywy w anime
Każdy wie, że Japończycy są dziwni. Szkolne życie, walka na miecze - toż to stare i niemodne. Czasami w szaleństwie jest metoda i wychodzi majstersztyk, a czasami wychodzi po prostu horrorek. Popatrzmy na jedno i drugie. (Thorrek)

20.00 Szamanów królem być – zapomniany fandom
Szamani i duchy. Walka i turniej. Komedia i dobry humor. Zawarte w jednej, znanej z Jetixa serii. Krótkie przypomnienie, czyli luźna dyskusja na temat odłożonego na bok "Króla Szamanów". (Sinarii)

21.00 Ogólna Wiedzówka z anime
Jeśli oglądasz wiele anime od A do Z, to ten konkurs jest dla Ciebie, tak samo jeśli nie lubisz szczegółowych pytań o imiona, daty czy nazwy wszystkich ataków w serii. Miły prowadzący da punkt nawet jeśli jesteś tylko obok prawidłowej odpowiedzi. Przy dużej liczbie chętnych możliwe rozgrywki parami/drużynami. (Thorrek)

23.00 Okiem fujoshi
Trochę o yaoicach, trochę o wyłapywaniu tego, co nie jest wprost powiedziane, trochę o naciąganiu faktów ale przede wszystkim o tym, dlaczego yaoistki do szczęścia nie potrzebują tego właśnie gatunku mang i anime.
(panel 18+) (Asbiel)

Sobota, 7 lutego:
9.00 Niedoceniona sztuka endingów
Przegląd najciekawszych animkowych endingów. Zwykle niewiele osób je pamięta, bo każdemu zostają w głowie tylko openingi – a szkoda… (Asbiel i howler)

10.00 Animkowe kalambury
Weź kolegę, namów koleżankę i przyjdźcie się powygłupiać. Pokażcie na co Was stać i zawalczcie o pierwsze miejsce. Gwarantowany ubaw. (Thorrek)

12.00 Gesty japońskie (Sasu i Nek(r)o)

13.00 Konkurs „Screen w ciemno”
Uczestnicy w parach mają zgadnąć, z jakiej to serii anime pochodzi screen – ale, żeby nie było łatwo, jedna osoba siedzi tyłem do ekranu, a partner opisuje, co widzi tak, żeby zgadujący podał poprawną odpowiedź w określonym czasie. Oczywiście są pewne zakazane słowa – imiona postaci, tytuł anime, etc) (Asbiel)

14.00 Wielka kłótnia z opiniami
Porównanie zdań trójki fanów anime, którzy nie zawsze się zgadzają – a kiedy mają różne zdania, dyskusja staje się wyjątkowo interesująca. Rankingi „Top 3” animkowych tematów wybranych przez prowadzących i losowanych przez publiczność. (howler, Asbiel, Thorrek)

19.00 Sengoku Jidai – między prawdą a anime
Japończycy kochają wracać pamięcią do Ery Sengoku. Jest wiele otaku specjalizujących się wyłącznie w tym temacie. Dodatkowo co roku widzimy kilka anime, które nawiązują choć trochę do tamtych wydarzeń - totalnie
wyolbrzymiając fakty i koloryzując wyczyny postaci. Dowiedzmy się jaka była prawda, a potem porównajmy z wizjami japońskich reżyserów. (Thorrek)

21.00 Otaku i fanserwis – co poszło nie tak?
Panel i dyskusja o tym, dlaczego nowe mangi i anime są coraz gorsze… A może macie inne zdanie? (Jakub)

Sala RPG (s.502)
Piątek, 6 lutego:
22.00 Sesja RPG dla początkujących w świecie „Warhammer” (Ragnar)

23.00 Sesja RPG dla zaawansowanych w świecie „Neuroshima” / „Warhammer” (Antoś)

Sobota, 7 lutego:
18.00 Sesja RPG dla początkujących w świecie „Neuroshima” / „Warhammer” (Antoś, Ragnar)

Sala gier (sala widowiskowa)
Piątek, 6 lutego:
17.00 Pokaz cosplay oraz występ kabaretu "Ogień w szopie” (po otwarciu konwentu)
0.00 „Wiedźmin” – nauka gry (Thorrek)

Sobota, 7 lutego:
3.00 „Descent” – nauka gry (Thorrek)
10.00 Początek Turnieju “Magic: The Gathering” (Ayo)

Strefa militarna (galeria MOK)
Sobota, 7 lutego:
11.00 Start Strefy Militarnej grupy “The Punishers”
12.00 Repliki broni palnej w skali 1:1
13.00 Jak posługiwać się bronią palną w terenie – warsztaty
14.00 Pierwsza pomoc – warsztaty
15.00 Czym jest broń palna?
16.00 Działanie i zastosowanie sprzętu radiokomunikacyjnego – pokaz

Ponadto:
Fantastyczna Kawiarenka Konwentowa– I piętro, obok strefy militarnej.

Kącik zapisów na RPG i LARP, informacja – hol MOK, koło portierni. Godziny: piątek od 17.00 do 22.00, sobota od 11.00 do 18.00.

Wystawa Star Wars – hol.

Wystawa prac klubowiczów – hol.

Stoiska: książki, gry, gadżety – hol.