Zmierzch Bogów
Wracać wciąż do domu Le Guin

Atari Teenage Riot

Mocne uderzenie, czyli Atari Teenage Riot – prekursorzy nurtu digital hardcore, w październiku w Uchu! Niemiecka kapela, której liderem jest Alec Empire, w 2014 roku wydała nowy album pt. „Reset”.

Projekt Atari Teenage Riot to dziecko Aleca Empire. Pomysł na utworzenie zespołu narodził się z ekscytacji społecznymi i muzycznymi możliwościami, jakie niósł za sobą upadek Muru Berlińskiego oraz z chęci stworzenia nowego brzmienia, odpowiadającego tym czasom. Empire powołał do życia zespół, serwujący rewolucyjną mieszankę breakbeatu, dance, elektroniki, hip-hopu i punka. Choć grupa początkowo ograniczała się do grania w piwnicach, pozostając na obrzeżach berlińskiej sceny, szybko znalazła zwolenników. Empire, zainspirowany książką „Electronic Revolution” William S. Burroughsa, a zwłaszcza wzmianką o tzw. „riot sounds”, zaczął swoje muzyczne eksperymenty. Efekt takich zabiegów okazał się trudny do skategoryzowania. Wkrótce pojawiło się jednak nowe określenie, opisujące eksperymenty ATR – „digital hardcore”. Digital hardcore to gatunek muzyczny, łączący w sobie elementy hardcore i punka z cięższymi odmianami muzyki elektronicznej (hardcore techno, jungle, breakbeat, industrial, noise). Nazwa gatunku pochodzi od wytwórni założonej przez Aleca Empire – Digital Hardcore Recordings i pierwotnie odnosiła się do zrzeszonych w niej grup.

W latach 90. ATR wydało pod własną banderą albumy „1995″ (1995), „The Future of War” (1999) i „60 Second Wipe Out” (1999). Za sprawą Johna Peela na zespół zwróciło uwagę Beastie Boys, co zaowocowało kontraktem z Grand Royal. Kompilacja „Burn, Berlin, Burn!” (1997) wywołała spore zamieszanie. Poskutkowało to propozycjami tras koncertowych u boku takich artystów jak Beck, Wu Tang, RATM czy Nine Inch Nails. Atari Teenage Riot ma na swoim koncie koncerty na Dalekim Wschodzie (Japonia, Korea, Tajwan), w Australii i w Ameryce Południowej.

W 2001 roku grupą wstrząsnęła wiadomość o śmierci jednego z jej członków – Carla Cracka, który został znaleziony martwy w swoim mieszkaniu w Berlinie. Formacja na jakiś czas zawiesiła działalność. Alec Empire i Nic Endo zdecydowali, by skupić się wówczas na solowym projekcje Aleca. Empire, pomiędzy wydawnictwami ATR, prężnie kontynuował własną działalność muzyczną. Ponadto realizował remiksy dla takich artystów jak Björk, Thurston Moore, Rammstein, Primal Scream, Slayer czy Gary Numan. Uwolniony od ograniczeń, wiążących się z formatem zespołu, eksperymentował z nowymi muzycznymi inicjatywami, zapraszając do współpracy różnych gości muzycznych, m.in. Charlie’go Clousera (NIN), Gabe Serbiana (Locust) i Masami Akitę (aka „ojca chrzestnego” noise’u – Merzbowa). W międzyczasie coraz częściej zaczęły być słyszalne głosy, domagające się powrotu Atari Teenage Riot.

W 2010 roku Empire i Endo rozpoczęli współpracę z CX Kidtronikiem – raperem z Brooklynu. Podczas Summersonic Festival w Japonii Steve Aoki zaprosił zespół do nagrania nowej płyty w jego wytwórni Dim Mak Records. W 2011 ukazała się płyta „Is This Hyperreal?”, będąca pierwszym krążkiem ATR po wznowieniu działalności. W obecnym składzie kapeli, obok Aleca Empire i współpracującej z nim od lat Nic Endo, znajduje się Rowdy Superstar.

Najnowsze wydawnictwo Atari Teenage Riot to „Reset” (2014). Nadal przepełniają je pozornie chaotyczne rytmy i hałas oraz chrzęszczące riffy, tak charakterystyczne dla ATR. Płyta nosi jednak znamiona poszukiwania nowych ścieżek rozwoju i wyrazu artystycznego.


BILETY: 60 zł (przesprzedaż) / 63 zł (Eventim) / 80 zł (w dniu koncertu)


Źródło: wydarzenie na Facebooku.

...

Data:

End:

Godzina: 20:00

Miasto : Gdynia

Lokal : Ucho

Kategoria : Concert

Atari Teenage Riot
Atari Teenage Riot

Mocne uderzenie, czyli Atari Teenage Riot – prekursorzy nurtu digital hardcore, w październiku w Uchu! Niemiecka kapela, której liderem jest Alec Empire, w 2014 roku wydała nowy album pt. „Reset”.

Projekt Atari Teenage Riot to dziecko Aleca Empire. Pomysł na utworzenie zespołu narodził się z ekscytacji społecznymi i muzycznymi możliwościami, jakie niósł za sobą upadek Muru Berlińskiego oraz z chęci stworzenia nowego brzmienia, odpowiadającego tym czasom. Empire powołał do życia zespół, serwujący rewolucyjną mieszankę breakbeatu, dance, elektroniki, hip-hopu i punka. Choć grupa początkowo ograniczała się do grania w piwnicach, pozostając na obrzeżach berlińskiej sceny, szybko znalazła zwolenników. Empire, zainspirowany książką „Electronic Revolution” William S. Burroughsa, a zwłaszcza wzmianką o tzw. „riot sounds”, zaczął swoje muzyczne eksperymenty. Efekt takich zabiegów okazał się trudny do skategoryzowania. Wkrótce pojawiło się jednak nowe określenie, opisujące eksperymenty ATR – „digital hardcore”. Digital hardcore to gatunek muzyczny, łączący w sobie elementy hardcore i punka z cięższymi odmianami muzyki elektronicznej (hardcore techno, jungle, breakbeat, industrial, noise). Nazwa gatunku pochodzi od wytwórni założonej przez Aleca Empire – Digital Hardcore Recordings i pierwotnie odnosiła się do zrzeszonych w niej grup.

W latach 90. ATR wydało pod własną banderą albumy „1995″ (1995), „The Future of War” (1999) i „60 Second Wipe Out” (1999). Za sprawą Johna Peela na zespół zwróciło uwagę Beastie Boys, co zaowocowało kontraktem z Grand Royal. Kompilacja „Burn, Berlin, Burn!” (1997) wywołała spore zamieszanie. Poskutkowało to propozycjami tras koncertowych u boku takich artystów jak Beck, Wu Tang, RATM czy Nine Inch Nails. Atari Teenage Riot ma na swoim koncie koncerty na Dalekim Wschodzie (Japonia, Korea, Tajwan), w Australii i w Ameryce Południowej.

W 2001 roku grupą wstrząsnęła wiadomość o śmierci jednego z jej członków – Carla Cracka, który został znaleziony martwy w swoim mieszkaniu w Berlinie. Formacja na jakiś czas zawiesiła działalność. Alec Empire i Nic Endo zdecydowali, by skupić się wówczas na solowym projekcje Aleca. Empire, pomiędzy wydawnictwami ATR, prężnie kontynuował własną działalność muzyczną. Ponadto realizował remiksy dla takich artystów jak Björk, Thurston Moore, Rammstein, Primal Scream, Slayer czy Gary Numan. Uwolniony od ograniczeń, wiążących się z formatem zespołu, eksperymentował z nowymi muzycznymi inicjatywami, zapraszając do współpracy różnych gości muzycznych, m.in. Charlie’go Clousera (NIN), Gabe Serbiana (Locust) i Masami Akitę (aka „ojca chrzestnego” noise’u – Merzbowa). W międzyczasie coraz częściej zaczęły być słyszalne głosy, domagające się powrotu Atari Teenage Riot.

W 2010 roku Empire i Endo rozpoczęli współpracę z CX Kidtronikiem – raperem z Brooklynu. Podczas Summersonic Festival w Japonii Steve Aoki zaprosił zespół do nagrania nowej płyty w jego wytwórni Dim Mak Records. W 2011 ukazała się płyta „Is This Hyperreal?”, będąca pierwszym krążkiem ATR po wznowieniu działalności. W obecnym składzie kapeli, obok Aleca Empire i współpracującej z nim od lat Nic Endo, znajduje się Rowdy Superstar.

Najnowsze wydawnictwo Atari Teenage Riot to „Reset” (2014). Nadal przepełniają je pozornie chaotyczne rytmy i hałas oraz chrzęszczące riffy, tak charakterystyczne dla ATR. Płyta nosi jednak znamiona poszukiwania nowych ścieżek rozwoju i wyrazu artystycznego.


BILETY: 60 zł (przesprzedaż) / 63 zł (Eventim) / 80 zł (w dniu koncertu)


Źródło: wydarzenie na Facebooku.